Posłuchaj "#1 Poznaj swoich klientów" na Spreaker.

Cze┼Ť─ç! Z tej strony Micha┼é Kardy┼Ť z podcastem M┼éotech.

Je┼╝eli jeste┼Ť przedsi─Öbiorc─ů lub interesujesz si─Ö praktyczn─ů stron─ů technologii ÔÇô ten podczas jest dla Ciebie. Z niego dowiesz si─Ö do czego co┼Ť s┼éu┼╝y i jak u┼╝y─ç najnowszych technologii. Zapraszam.

Po pierwsze: czy masz firm─Ö, czy masz ju┼╝ klient├│w, ale brakuje Ci tego idealnego ÔÇô nie wiesz, w kt├│r─ů stron─Ö si─Ö rozwija─ç? Mo┼╝e nie masz firmy i szukasz pomys┼éu na biznes? Chcesz znale┼║─ç co┼Ť praktycznego, ale nie wiesz gdzie zacz─ů─ç? Zaraz o tym pogadamy.

Z w┼éasnego do┼Ťwiadczenia wiem ┼╝e tworzenie jakiego┼Ť rozwi─ůzania bez klient├│w nie ma wielkiego sensu, poniewa┼╝ to b┼é─ůdzenie na ┼Ťlepo. Jest ogromna szansa, ┼╝e trafimy w z┼éy rynek docelowy;

Pomys┼é, nawet najlepszy na ┼Ťwiecie (rozwi─ůzanie te┼╝ mo┼╝e by─ç ┼Ťwietne), ale je┼╝eli nikt nie b─Ödzie chcia┼é tego kupi─ç to nam nie wypali. Przepalimy pieni─ůdze.

Zamiast dobrze naoliwionego biznesu stracimy czas, pieni─ůdze, a i tak znajdziemy si─Ö w punkcie wyj┼Ťcia.

Dobra, a co zamiast? W tym odcinku dowiesz si─Ö jak za darmo mo┼╝esz znale┼║─ç tego idealnego klienta, kt├│ry pomo┼╝e Ci rozwin─ů─ç Tw├│j biznes.

Ale dlaczego mia┼éby to zrobi─ç? Bo swoj─ů ofert─Ö dostosujesz dok┼éadnie pod niego. Dowiesz si─Ö czego potrzebuje; dlaczego tego potrzebuje; przede wszystkim pomo┼╝esz mu osi─ůgn─ů─ç jego cele. Jego ÔÇô nie Twoje. Ty osi─ůgniesz swoje cele przy okazji, dzi─Öki pomocy innemu cz┼éowiekowi.

Przed Tob─ů 3 darmowe narz─Ödzia. Pewnie dostawc─Ö pierwszego z nich kojarzysz; u┼╝ywasz na co dzie┼ä jako fanpage, do grup, albo do cel├│w prywatnych. W ka┼╝dym razie dostawc─ů pierwszego z nich jest Facebook. Narz─Ödzie to mened┼╝er reklam i jego statystyki grup odbiorc├│w.

Dobra a co takiego specjalnego w tych statystykach? Facebook to obecnie najwi─Öksze zgromadzenie ludzi na ┼Ťwiecie. Ponad miliard u┼╝ytkownik├│w ÔÇô przechowuje dane ka┼╝dego z nich. Wie o nas praktycznie wszystko. Nawet wi─Öcej ni┼╝ wsp├│┼éma┼é┼╝onek, czy najbli┼╝sza rodzina.

W grupach odbiorc├│w mo┼╝esz stworzy─ç w┼éasn─ů grup─Ö. Posortujesz ludzi pod wzgl─Ödem wieku, zainteresowa┼ä, a tak┼╝e, czy maj─ů dzieci (w jakim wieku maj─ů dzieci) i gdzie mieszkaj─ů. Sprawdzisz co polubili; jak aktywni s─ů na Facebooku. Mo┼╝esz podpatrze─ç gdzie lubi─ů bywa─ç w internecie.

Dodatkowo, je┼Ťli masz swoj─ů stron─Ö na Facebooku, mo┼╝esz zbada─ç kto polubi┼é Tw├│j fanpage, co lubi─ů ci ludzie. Mo┼╝esz rozszerzy─ç swoj─ů ofert─Ö w┼éa┼Ťnie na nich, albo puszcza─ç reklamy do os├│b podobnych do tych ludzi.

A teraz troch─Ö szerzej. Mened┼╝er reklam na Facebooku i co z nim zrobisz. Najfajniejszym narz─Ödziem w tym mened┼╝erze jest puszczanie reklam do os├│b podobnych.

Podobnych do czego? Je┼Ťli masz list─Ö mailingow─ů ÔÇô jak─ůkolwiek. Ze swoimi klientami, kt├│re utworzysz gdzie┼Ť przy okazji sprzedawania produkt├│w. Na ┼╝ywo lub przez internet, ale niekoniecznie przez Facebooka.

Wrzucisz tak─ů list─Ö z Facebooka i zaznaczysz, ┼╝eby celowa┼é w podobne osoby. Tym sposobem dotrzesz do ludzi, kt├│rzy chc─ů od Ciebie kupowa─ç, poniewa┼╝ s─ů podobni do klient├│w. Do obecnych klient├│w Twojej firmy. Polecam, naprawd─Ö warto.

Ostatnio spotka┼éem si─Ö z fajn─ů metod─ů wykorzystania list mailingowych. Kupi┼éem dost─Öp do jednego serwisu w promocyjnej cenie. Wrzucili swoj─ů list─Ö w Facebooka; pu┼Ťcili reklamy skierowane tylko w swoich klient├│w; zaoferowali podniesienie oferty, ale jedynie tym, kt├│rzy ju┼╝ od nich wcze┼Ťniej kupili. Nikomu wi─Öcej.

Co czym┼Ť takim osi─ůgn─Öli? Wed┼éug mnie to ┼Ťwietny ruch. Poniewa┼╝ celowali w swoich obecnych klient├│w to wiedzieli, ┼╝e ci ludzie mog─ů od nich kupi─ç, ┼╝e ju┼╝ kupili. Dodatkowo mogli spersonalizowa─ç ofert─Ö, poniewa┼╝ wiedzieli, z kt├│rej promocji przychodzi ten ruch. Mogli wys┼éa─ç jeszcze bardziej osobiste wiadomo┼Ťci.

A Tobie cz─Östo zdarza si─Ö, ┼╝e otrzymujesz reklamy dostosowane dok┼éadnie pod Ciebie? U mnie to zdarza si─Ö bardzo rzadko. Najcz─Ö┼Ťciej reklamy, kt├│re widz─Ö, s─ů puszczone na ca┼é─ů Polsk─Ö; do wszystkich powy┼╝ej 18 roku ┼╝ycia. Wed┼éug mnie to s┼éabo dzia┼éa. A Ty co o tym my┼Ťlisz?

Okej, przejd┼║my do drugiego narz─Ödzia. To Google Correlate. Co to robi? W skr├│cie, bada powi─ůzanie pomi─Ödzy wpisanym s┼éowem kluczowym, a innymi znajduj─ůcymi si─Ö w bazie danych GoogleÔÇÖa.

Ale jak to wykorzysta─ç? Dzi─Öki badaniu korelacji nastawisz si─Ö na dok┼éadniejsze i d┼éu┼╝sze ci─ůgi s┼é├│w kluczowych. Przez to trafisz w mniej popularne, ale bardziej dostosowane do klienta. Co na tym zyskasz? Jeszcze bardziej dopasujesz si─Ö pod konkretn─ů osob─Ö.

Wyobra┼║ sobie, ┼╝e jedziesz w g├│ry, ale nie masz plecaka. Szukasz na internecie jakiego┼Ť plecaka turystycznego. Nie zadowoli Ci─Ö jakikolwiek plecak, tylko w┼éa┼Ťnie turystyczny. Poza tym w og├│lniejszej kategorii b─Ödzie wi─Öksza konkurencja przez co i mniej sprzedasz, i wi─Öcej wydasz na reklam─Ö.

No i dalej mo┼╝esz znale┼║─ç synonim danego s┼éowa. Przyk┼éadowo zamiast celowa─ç w plecak turystyczny, celujesz w plecak g├│rski. Mo┼╝e si─Ö okaza─ç, ┼╝e ten plecak g├│rski ma mniejsz─ů konkurencj─Ö, a jeszcze bardziej jest dostosowany do klienta. Przydatne?

Dobra, a co jeszcze mo┼╝na zrobi─ç z tym narz─Ödziem? Mo┼╝esz znale┼║─ç produkty powi─ůzane z tym co sprzedajesz. We┼║my przyk┼éad. Wyobra┼║ sobie, ┼╝e prowadzisz sklep z telefonami. Szukasz w Google Correlate czego jeszcze szukaj─ů klienci.

Okazuje si─Ö ┼╝e klienci szukaj─ů kart pami─Öci. Mo┼╝esz rozszerzy─ç asortyment o te karty pami─Öci przez co ruch do swojego sklepu b─Ödzie szed┼é od os├│b szukaj─ůcych telefonu i od os├│b szukaj─ůcych kart pami─Öci.

Jest jeszcze jedna przydatna cecha tego narz─Ödzia z kt├│rej mo┼╝esz skorzysta─ç. Je┼Ťli masz na przyk┼éad dane sk─ůd przyszli twoi klienci na twoj─ů stron─Ö, s┼éowa kluczowe z kt├│rych przyszli, albo z jakiej reklamy; albo na przyk┼éad przeprowadzasz ankiety i masz wyniki tych ankiet ÔÇô mo┼╝esz wrzuci─ç te dane w Google Correlate.

Dzi─Öki temu bez problemu mo┼╝esz przeanalizowa─ç powi─ůzania w swoim zestawie danych.

Trzecia us┼éuga o jakiej ci opowiem to Ubersuggest. W skr├│cie, to jest kombajn do znajdywania pomys┼é├│w na s┼éowa kluczowe, na now─ů tre┼Ť─ç, a tak┼╝e do badania konkurencji. Zacznijmy od pocz─ůtku.

Pomys┼éy na s┼éowa kluczowe. Wpisujesz interesuj─ůce Ci─Ö s┼éowo kluczowe. Po chwili pojawia Ci si─Ö lista, podobnych powi─ůzanych z tym Twoim. Dodatkowo ko┼éo ka┼╝dego z nich ma wska┼║nik konkurencyjno┼Ťci, kt├│ry pokazuje w co warto inwestowa─ç, a gdzie nie warto i┼Ť─ç z reklamy. Dzi─Öki temu mo┼╝esz zbudowa─ç sobie ni┼╝sze i z powodzeniem realizowa─ç strategi─Ö niebieskiego oceanu. S┼éysza┼ée┼Ť o niej? Jak nie no to warto sprawdzi─ç.

Wsz─Ödzie jest o tych s┼éowach kluczowych, a co opr├│cz? Ubersuggest idzie o krok dalej i prezentuje pomys┼éy dotycz─ůce tre┼Ťci. Wpisujesz s┼éowo kluczowe i pojawiaj─ů si─Ö linki do artyku┼é├│w, kt├│re zawieraj─ů dane s┼éowo ÔÇô sortowane wed┼éug popularno┼Ťci: na Facebooku, na Pintere┼Ťcie; jak wiele link├│w do niego prowadzi; jak bardzo jest popularny.

Przez to mo┼╝esz poprawi─ç sw├│j marketing tre┼Ťci i zainspirowa─ç si─Ö artyku┼éami znalezionymi przez Ubersuggest.

Kolejna przydatna cecha Ubersuggesta to pokazywanie konkurencji. Jak wpiszesz s┼éowa kluczowe to obok, w prawym panelu wy┼Ťwietla Ci si─Ö jakie strony s─ů najwy┼╝ej pozycjonowane wed┼éug tego s┼éowa kluczowego. Przez to mo┼╝esz sprawdzi─ç kto si─Ö pozycjonuje podobnie jak Ty planujesz.

No i to tyle na dzisiaj. To by┼é pierwszy, pilota┼╝owy odcinek podcastu M┼éotech. Mam nadziej─Ö, ┼╝e si─Ö podoba┼éo. Mam nadziej─Ö, ┼╝e wiedza, kt├│r─ů tutaj zaprezentowa┼éem by┼éa warto┼Ťciowa.

A teraz podsumowuj─ůc. Us┼éugi, o kt├│rych Ci teraz z grubsza odpowiedzia┼éem to: 1. Mened┼╝er Reklam i Statystyki Grup Odbiorc├│w od Facebooka. Wed┼éug mnie najbardziej przydatne narz─Ödzie i w dodatku darmowe, 2. Google Correlate do znajdywania powi─ůzanych wyra┼╝e┼ä, 3. Ubersuggest, kt├│re pozwoli sprawdzi─ç konkurencj─Ö zbada─ç dost─Öpno┼Ť─ç s┼é├│w kluczowych, a tak┼╝e wygenerowa─ç pomys┼éy na nowe tre┼Ťci.

A je┼Ťli masz wynie┼Ť─ç z tego odcinka tylko jedn─ů rzecz ÔÇô co to b─Ödzie? Wed┼éug mnie najbardziej warto poklika─ç po mened┼╝erze reklam, poniewa┼╝ to jest niesamowita skarbnica wiedzy, dzi─Öki kt├│rej dowiesz si─Ö sporo o swoich klientach.

No i mam dla Ciebie jeszcze bonus. To nagranie wideo, z kt├│rego dowiesz si─Ö jak w 5 minut mo┼╝esz za darmo doda─ç do swojego fanpageÔÇÖa skuteczne narz─Ödzie do zdobywania kontakt├│w. I to w stu procentach pasywne.

Teraz dziękuję ci za uwagę i do usłyszenia!


Zapisz się do mailingu i zyskaj dostęp do Biblioteki Młotech: https://www.subscribepage.com/mlotech-biblioteka