Zakaz zgromadzeń i rada, żeby zostać w domu oznacza, że Twój biznes stoi? Organizujesz eventy, które musisz przełożyć.

Co teraz? Co zamiast eventów stacjonarnych?

Tak jak praca zdalna zyskała na popularności – eventy online są opcją. Biletowane też? Pewnie, nawet biletowane!

Jak to zrobić?

Najszybsza organizacja – za pomocą Facebooka. Grupy pozwalają na wiele.

Najpopularniejsza opcja, bo nie wymaga osobnej aplikacji, a wiele osób i tak już ma konto i aktywnie używa tego serwisu.

Plusy:

  • Ograniczenia widoczności postów i akceptacja prośb o dołączenie pozwala na kontrolę dostępu (wpuszczasz tylko tych, którzy kupili bilet)
  • Grupy pozwalają na transmisję live’ów, wideo lub zwykłych postów
  • Są za darmo

Minusy: – Uczestnik musi mieć konto na Facebooku – Ograniczone opcje brandingowe – Wymaga odpowiedniego rozplanowania – Ograniczone interakcje między uczestnikami

Trochę wolniej tworzy się event, ale za to poza Facebookiem – Slack lub Discord.

Obydwie aplikacje pozwalają na wygodniejszą komunikację niż na Facebooku.

Stworzone głównie dla komunikacji w pracy (Slack) lub w grach (Discord) często są używane do tworzenia społeczności.

Z powodzeniem możesz użyć tych aplikacji dla swojego eventu.

Plusy:

  • Prosta organizacja treści w kanały tematyczne
  • Uczestnicy mogą rozmawiać ze sobą bez wprowadzania zamieszania
  • Pozwalają na udostępnianie ekranu
  • Można być jednocześnie być na jednym połączeniu live i innym kanale tekstowym
  • Można umieszczać wideo lub tekst + ograniczone funkcje live
  • Są za darmo

Minusy: – Ograniczone opcje live’ów – Mniej znana marka niż Facebook – Ograniczone opcje brandingowe – Live’y wymagają zainstalowania apki na komputerze

Najwięcej swobody – własna strona.

Z tą swobodą idzie najwięcej pracy. Własną stronę możesz dostosować dokładnie pod swoje potrzeby.

Jeśli potrzebujesz live’ów możesz użyć YouTube lub Twitch.TV

Dla ograniczeń dostępu (biletowanie) potrzebujesz odpowiedniej wtyczki (jeśli używasz WordPressa) lub specjalnie stworzonego rozwiązania.

Plusy:

  • Swoboda dopasowania pod swoje potrzeby
  • Pełny branding
  • Strona pozwala na dowolne treści
  • Budujesz społeczność na swojej platformie

Minusy: – Wymaga najwięcej pracy i czasu – Najwięcej miejsc, które mogą przestać działać – Trzeba zapłacić

Czy użyjesz (lub używasz) któregoś sposobu?